Is je product kapot en denk je dat dit komt door een product- of fabricagefout? Dan controleren wij graag of het binnen de garantietermijn en -voorwaarden valt. Een garantieaanvraag is een gratis service. Om een garantieaanvraag te kunnen doen, heb je een aankoopbewijs nodig.
Wanneer je product stuk is gegaan door verkeerd gebruik, normale slijtage, of ongeautoriseerde reparaties, dan is de garantie hierdoor vervallen.
Je krijgt op alle producten minimaal 2 jaar garantie op fabricagefouten. Je product zou namelijk bij normaal gebruik de eerste 2 jaar niet stuk mogen gaan. Gebeurt dit toch, dan repareren of vervangen we je product kosteloos. Bij sommige producten ontvang je zelfs een langere garantieperiode, dit zal dan bij de productinformatie weergegeven worden.
Gaat het product stuk binnen de garantieperiode, dan zal er gekeken worden of er sprake is van een reparatie/vervanging onder garantievoorwaarden of juist niet. Bij ondeskundig gebruik, beschadiging die is ontstaan door onheil van buitenaf of door normale slijtage zijn redenen dat er geen gebruik kan worden gemaakt van garantie.
Ook op Tweedekans-producten bieden we binnen 30 dagen tevredenheidsgarantie. Buiten 30 dagen geldt de 2 jaar garantie die je van ons gewend bent.
Als je product niet meer goed werkt door hoe jij het gebruikt hebt. Bijvoorbeeld als je je power station te lang in de kast laat staan, waardoor deze te diep ontladen is. Of wanneer je een semi flexibel zonnepaneel te ver doorbuigt, waardoor de cellen in het paneel defect raken. Een reparateur onderzoekt je product om vast te stellen hoe het defect is ontstaan en of de reparatie onder de fabrieksgarantie valt. Als je gebruikersschade wilt laten repareren, wanneer mogelijk, moet je hiervoor betalen.